donderdag 6 januari 2011

Bjarne

Dag Hans,

het moet gezegd worden: je kan een vrouw nogal laten gaan. Woorden rondstrooien als waren het zoete broodjes die klaar liggen om te bakken. Maar de deur opendoen voor Cindy zal je zoete broodjes niet gebakken krijgen, Hans. Het lijkt me alsof je niet in staat bent aan de lokroep van de sirene te weerstaan. Ware het niet dat Cindy niet bepaald een sirene kan genoemd worden, tenzij zo eentje die bovenop een ziekenwagen staat dan. Al is een misthoorn misschien nog een betere omschrijving voor het geluid wat zij voortbrengt. Ik zou echt wel eens willen weten wat zij heeft dat ik niet heb. Buiten dan een fake D-cup en een stem als een misthoorn. Om maar te zwijgen van dat degoutant geblondeerd haar en de kilo's mascara die ze op haar wimpers smeert. Pardon: plamuurt. Maar anders vind ik haar sympathiek hoor. Van ver. Of verre van eigenlijk.

Ik nam dus even de tijd om te overwegen of jij me dit alles wel waard bent en ik wil je het voordeel van de twijfel geven. Ik besloot dan maar van mijn hart een steen te maken en met Cindy te gaan praten. Ze heeft beloofd je met rust te laten en zich volledig te wijden aan Bjarne van drie straten verder. Ken je Bjarne De Grote? Knappe man, hoor! De Grote is zijn bijnaam trouwens. En zoals het meestal gaat met bijnamen, vinden die hun oorsprong wel ergens. En aangezien hij maar 1,75 m groot is, kan je je wel voorstellen waar hij die naam vandaan haalt. Maar goed, dit alles is natuurlijk niet van belang voor mij. Ik vind het helemaal niet zo erg dat jij niet zo knap bent als Bjarne en euh... nuja. Het is niet zo belangrijk. Echt niet.

Goed. Een date dus. Dat wou je toch, hé, zo'n paar dagen geleden? Wat zou je ervan denken om mij eens mee te nemen om te gaan eten. En ik bedoel: echt gaan eten, Hans, niet een frietje gaan stekken in de frituur van Smerige Pol, want daar wordt het met de dag vuiler. Ik hoorde trouwens dat de voedselinspectie klaarstaat om de boel te verzegelen, dus daar gaan eten zit er hoe dan ook de eerste weken niet meer in. Kies maar iets uit. Ik ben benieuwd.

Elise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten