zondag 2 januari 2011

Oei...

Mijn god, Hans, was jij dat van die bloemen en die banner? Om maar niet te spreken van alle andere dingen die je nog gedaan hebt de laatste maanden (die hond kon ik wegens allergie niet houden en in rode letters 'I Love You' op mijn voorgevel schilderen was eigenlijk ook écht niet nodig). Ik vrees daarenboven dat ik nu iets goed te maken heb met Dirk van drie straten verder, die wegens stalking door de rechter met spoed werd veroordeeld tot straatverbod. Iets wat trouwens op zijn minst een beetje vervelend was voor hem, gezien hij daardoor ook niet echt meer op zijn werk kon geraken. Dat is immers drie huizen hier vandaan. Ik zal al mijn vrouwelijk charmes moeten gebruiken om Dirk weer gunstig te stemmen. Ik kan niet zeggen dat ik daar naar uit kijk.

Mag ik je trouwens ook meedelen dat het niet zo slim van je was om dat boeket bloemen te vergezellen met een muzikale kaart die zelfs in gesloten toestand 'Hello' van Lionel Richie jengelde? Er is romantischer muziek dan dat, Hans. Echt. Misschien moet je eens hulp inroepen wat dat betreft. Het had ook geholpen, mocht mijn naam niet met 'z' geschreven zijn op de banner. We zochten ons gek naar een Elize in de buurt, maar toen bleek dat er geen enkele Elize (noch andere Elise trouwens) woonde, kon het alleen maar voor mij bedoeld zijn. Vier dagen gingen verloren vooraleer de boodschap overkwam. Een goed geïnformeerd man is er toch wel twee waard, Hans.

Maar goed, om even terug te keren op middernacht. Ik heb je gekust, ja. Geef toe: er was ook geen ontkomen aan. Aantrekkingskracht is iets raars en laat mij zeggen dat er tussen ons in overvloed was. Ik vergeet bij deze het laten herschilderen van mijn gevel, het naar het asiel brengen van de hond, Lionel Richie en Elize en ga mij wagen aan een verderzetting van dit alles. Wat mij trouwens op het volgende brengt: weet jij nog wat er na middernacht gebeurd is? Want ik heb geen flauw idee. Uit jouw brief en uit het feit dat ik in mijn eigen bed wakker geworden ben, meen ik te kunnen afleiden dat ik alleen geslapen heb. Maar ergens zit er een groot hiaat dat niet echt kan opgevuld worden. Misschien weet jij wel raad...

Elise

3 opmerkingen:

  1. Aha, een nieuwe blog waar overduidelijk schrijftalent en inspiratie aanwezig is. Meer van dat! Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaja, ze hebben al gekust, dat gaat de goeie kant uit.
    Wel een korte soap precies, tis al in de sjacosche vanaf aflevering twee ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lach me nu al een breuk
    Hopelijk is de soap toch niet zo kort hoor... Ik heb trouwens de indruk dat in het antwoord van Elise genoeg angels zitten om nog even voort te kunnen doen. En ik hoop van harte dat Hans en Elise ons nog lang blijven vermaken :)

    BeantwoordenVerwijderen