woensdag 5 januari 2011

Cava

Man man man, Elise,

het heeft tot vandaag geduurd eer die cava uit mijn systeem raakte. Ik weet niet waar Andy die gekocht heeft, en wat hij erin gedaan heeft. Mijn God, ik weet zelfs niet zeker of het wel cava was, en niet één of ander Pools afwassopje, bereid door de Poolse poetsvrouw annex minnares die hij erop na houdt.
Anyway, het spijt me enorm, Elise, als ik je heb afgeschrikt met de berichtjes van de afgelopen dagen. Ja, ik begrijp het wel: als ik ze herlees, word ik zelf ook afgeschrikt. Het was niet de échte Hans die daar sprak, liefste Elise, niet de Hans die jou al zo lang bemint en naar je smacht, en die je eindelijk kussen mocht op oudejaarsavond.
Die kus, liefste Elise, is het enige wat ik me nog wil (en vermoedelijk ook kan) herinneren van die nacht, maar het is een herinnering die ik zal blijven koesteren tot mijn 94e. Mocht ik onverhoopt ouder worden en niet dement, wellicht zelfs nog langer...
Want, Elise, laat dit duidelijk zijn: ik hou van je, met heel mijn hart, heel mijn ziel, elke vezel in mijn lijf. En al heb ik me de voorbije dagen niet bepaald waardig getoond om door jou bemind te worden, het is mijn vurigste wens dat jij altijd aan mijn zijde zou blijven.
Misschien klinkt het wat melig, en misschien hou je daar niet zo van, maar soms kan een mens er niet onderuit en moet hij wel melig doen, omdat de liefde zo onweerstaanbaar toeslaat. De pijlen van Cupido troffen raak, vol in het hart ben ik geraakt. Ik sta in vuur en vlam voor je en nooit zal ik...

*oh, er wordt gebeld ! En ik hoor precies de stem van Cindy: toch best even kijken, denk ik...*

5 opmerkingen:

  1. Dit is zoals in zo van die spannende films, waarbij ge wilt roepen : "Pas op ! Achter u!", maar in dit geval dus : "Nee ! Niet gaan opendoen ! Niet kijken ! Blijf binnen !"
    Maar waarschijnlijk zult ge ook nu, net als die personages in de films, niet luisteren zeker ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Elise,
    een Hans al deze kwam ik jammer genoeg al eens tegen. Mooie woorden, je hart op hol doen slaan, je het gevoel geven dat je intelligent en geestig bent... en dat jij de enige bent,ook al ziet hij hier en daar wel een interessant exemplaar. Maar achter dat alles zit alleen maar een man die gedreven is door Darwinistische krachten : met wie en waar kan ik de daad om mij zo veelvuldig mogelijk te reproduceren, stellen ? En weet dat vòòr, tijdens en na jou er nog vrouwen zijn aan wie hij zijn betwistbare kwaliteiten als minnaar zal opdringen. Mij incluis.
    Groetje van Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Grietje,

    ik ben mij ervan bewust ja. Maar eigenlijk kan dit mij op dit ogenblik weinig schelen, hoor. Daarbij, ik vind dat reproduceren niet zo erg. Ik neem de pil en hij weet dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elise,
    maar schat toch, het gaat hem niet om de reproductie an sich, maar om DE daad die daartoe leiden kan!
    En ter bescherming raad ik je ten stelligste aan meer drastische voorzorgen te nemen. (http://www.sensoa.be/1_5_4_1.php) Elke (!?) keer als ik het met hem wil hebben over de Donovanosis die hij mij meer dan 15 jaar geleden cadeau deed, denkt hij nog steeds dat ik het heb over mijn onbeantwoorde liefde voor de enige echte Jason Donovan uit de tijd dat we samen Neighbours keken !
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Grietje,

    hartelijk bedankt voor de raad, ik zal die ter harte nemen. Hij komt er niet zomaar euh... in, laat mij dat bij deze voornemen.

    BeantwoordenVerwijderen